فرسودگی مدارس دولتی عسلویه در پایتخت اقتصادی کشور
- شناسه خبر: 8352
- تاریخ و زمان ارسال: 16 مرداد 1403 ساعت 12:19
- بازدید : 241
- نویسنده: عسلویه آنلاین
به گزارش عسلویه آنلاین:یکی از دغدغههای بسیاری از والدین انتخاب مدرسه برای فرزندانشونه. چرا که نوع مدرسه ثبت نامی باعث تفاوتهای بسیاری در شرایط تحصیلی دانشآموزان میشود.
به گفته ناظران آموزشی و معلمان، اکثر مدارس دولتی در عسلویه از کمبود منابع آموزشی و تأثیر مستقیم آن، که سالها در جریان است، رنج میبرند، که منجر به وخامت آشکار کیفیت آموزش و عملکرد دانشآموزان شده است.
«عوامل متعددی را میتوان برای این آفت عنوان کرد که ازجمله آن به «محیط آموزشی و کمبود معلمان شایسته» اشاره کرد، بهویژه با ورود سال تحصیلی جدید.
دانشآموزان نیز از کمبود منابع اولیه آموزشی مانند کتابهای درسی جدید و تدریس منظم معلمان برای دروس درسی رنج میبرند و خانواده دانشآموز مجبور میشوند وی را به دوره ویژه در منزل معلم بفرستند به دلیل ضعف تحصیلی، اکثر دانش آموزان مجبور به گذراندن دوره های خصوصی هستند و هزینه ماهانه بسته به موضوع برای چه درسی می باشد که ارزش زمانی هر درس از یک ساعت بیشتر نمی شود.
یکی از عمدهترین استدلالها و دلایل خانوادههایی که تحصیل فرزندشان در مدارس غیردولتی با هزینههای بالا را ترجیح میدهند، تراکم جمعیتی بالا در بیشتر کلاسهای درس مدارس دولتی است که بیش از ۴۰نفر می باشد، در کنار آن کمبود امکانات و برنامههای جانبی و مکمل سیستم آموزشی و موارد مختلف دیگر هم بیان میشود.
درست است که بخش آموزش خصوصی در سالهای اخیر شاهد پیشرفت بزرگی بوده است، اما این بخش به شهروندانی که زیر خط فقر زندگی می کنند مربوط نمی شود. بنابراین، نیاز مبرمی به ایجاد تغییراتی در سیستم آموزشی عسلویه، بهویژه بخش مربوط به مدارس دولتی وجود دارد و علاوه بر تشویق شهروندان، بهویژه آنهایی که از طبقه فقیر هستند، به سمت آموزش حرکت کنند و از آنچه دولت به آنها ارائه میدهد در این زمینه بهرهمند شوند.
مدارس دولتی در عسلویه به طور خاص هنوز فاقد نیازهای اولیه لجستیکی مانند سیستم فرسوده و غیر استاندارد از لوله کشی و آبخوری دانش آموز،کمبود کولر، نبود محیط ورزشی سالم و ایمن، ساختمان سالم، کلاس استاندارد، سرویس بهداشتی مورد استفاده، برق کشی فرسوده و غیره هستند. همچنین، عدم نظارت، مشکل را تشدید کرده است، می توان از طریق مقایسه با مدارس غیردولتی به فرسودگی مدارس دولتی پی برد، با توجه به این که مقایسه در وهله اول جایز نیست. در این مورد، کیفیت آموزش، علاوه بر در دسترس بودن همه لوازم مورد نیاز، واضح است، در حالی که به نظر می رسد مدارس دولتی به «همه چیز» نیاز دارند.
استفاده از مؤثرترین روش ها و فنون آموزشی به دلیل اهمیت آن در تربیت دانش آموز لازم الاجراست.