بحران معلم…کمبود، یا توزیع نادرست؟
- شناسه خبر: 8707
- تاریخ و زمان ارسال: 29 مرداد 1403 ساعت 23:47
- بازدید : 107
- نویسنده: عسلویه آنلاین
بر این اساس، ضرورت دارد همه نهادهای مسئول و ناظر و به خصوص مجلس شورای اسلامی به طور
عمیق و دقیق موضوع تأمین معلم را بررسی و برای اصلاح وضع موجود چاره اندیشی کنند.
اگر توجه ناکافی به کمبود معلم در سطح مرکز شهرستان عسلویه، در اولویت برنامه های آموزش و
پرورش قرار نگیرد، این شروع با کمبود قابل توجهی مثل هر سال در تعداد معلمان و سیستم فرسوده
عسلویه همراه می باشد. بدون اینکه وزارت آموزش و پرورش به دنبال استخدام معلمان جدید باشد، بلکه
این وزارتخانه اقدام به تعیین تکلیف معلمان از جمله مدیر مدرسه می کند، که بر اجرای وظایف آموزشی و
اداری و کیفیت آموزش منعکس می شود. با شروع سال تحصیلی جدید، همه ی مدارس مرکز شهرستان
را می یابیم که علاوه بر سردرگمی شدیدی که در والدین حاکم است، مدارس شهر عسلویه در زمینه
آموزشی از کمبود معلم در رشته های مختلف رنج می برند.
تعدادی از مدیران مدارس تأیید کردند که کمبود در ریاضی، علوم، و دروس انگلیسی. با شروع سال
تحصیلی، با توضیح اینکه این موضوع سخت شده است، به ویژه اینکه آنها توانایی پاسخگویی و صلاحیت
یافتن راه حل برای این مشکل را ندارند.
یکی دیگر از نکات حائذ اهمیت که باید مورد توجه قرار گیرد نیز اینست، که کادر آموزشی نسبت به
تقبل مسئولییت های اداری و مدیریتی در مدارس کم رغبت شده است که این مهم باعث فراغ در برخی
پست ها و یا تصدی افراد ناتوان شده، بانگاهی کوتاه می توان ریشه هایی از علت این امر پیدا کرد که
بیشتر مربوط به نبود مشوق ها در مقابل حجم عظیم مسئولیت ها ست. البته در کنار همه موارد فوق
الذکر نیز باید به خاطر داشت که نواقص شدیدی در زمینه ی کتابخانه،آزمایشگاه و سالن های هنر و
ورزش وجود دارد که تاثیرات فراوانی بر روند آموزشی و تربیتی می گذارد.
آموزش عمومی درعسلویه شاهد وخامت مداوم است و علیرغم تلاش معلمان بومی وکمک خیرین شهر،
هنوز راه درازی برای بهبود شهرت مدارس دولتی در پیش است و علاقه والدین به مدارس خصوصی
همچنان در حال افزایش است. البته که امیدواریم یه فکری به حالمان شود.