معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: مسئولان روابط عمومیها ظرف ۶ ساعت به رسانهها پاسخ دهند
- شناسه خبر: 16965
- تاریخ و زمان ارسال: 10 خرداد 1404 ساعت 7:55
- بازدید : 80
- نویسنده: عسلویه آنلاین
حسین انتظامی، سه شنبه ۶ خرداد در همایش روابط عمومیهای اوقاف سراسر کشور از مسئولان روابط عمومیها خواست تا شفافیت را راهبرد اصلی خود قرار دهند و افزود: شفافیت فقط در اعلام آمار امامزادهها یا قراردادهای وقفی خلاصه نمیشود، بلکه اصل شفافیت، پیشبینیپذیری است؛ یعنی شهروند بداند اگر با خواستهای به سازمان مراجعه کند، نتیجه آن چه خواهد بود.
دکتر حسین انتظامی:
اطلاعرسانی پیشدستانه و پاسخ به سوال هر رسانه ظرف شش ساعت اداری و ترجیحاً به صورت مکتوب نمونههایی از این اصول است. همچنین اولویت پاسخدهی با رسانهای است که زودتر سوال را مطرح کرده است.
مسئولان روابط عمومی ها بهجای تکذیب، اطلاعرسانی صحیح کنند . شکایت از رسانههای دارای مجوز مجاز نیست و انتقادات باید در راستای اصلاح امور مورد توجه قرار گیرد. باید تلاش کرد تا رسانهها احساس کنند همراه سازمانها هستند نه در برابر آنها، و روابط عمومیها نقش کلیدی در این فرآیند دارند.
شفافیت در عملکرد روابط عمومیها بسیار با اهمیت است و عامل اصلی تقویت سرمایه اجتماعی است . سرمایه اجتماعی بر سه پایه استوار است: اعتماد مردم به حکومت، اعتماد حکومت به مردم و اعتماد مردم به یکدیگر. این اعتماد تنها با شفافیت محقق میشود.
شفافیت نشاندهنده اعتماد حکومت به مردم است و با انتشار پیشدستانه اطلاعات، فضا را برای انتقاد سازنده فراهم میکند. در این صورت، اگر منتقد یا مغرضی حرفی داشته باشد، بر اساس اطلاعات رسمی اظهار نظر خواهد کرد.