اعضای کمیته تحول ارتباطات ذینفعان را منصوب کرد
- شناسه خبر: 4842
- تاریخ و زمان ارسال: 17 دی 1402 ساعت 19:50
- بازدید : 169
- نویسنده: عسلویه آنلاین
به گزارش عسلویه آنلاین به نقل از روابط عمومی قطار تحولات زیر بنایی در پتروشیمی پارس از زمان انتصاب سیاوش میرحاجی به عنوان مدیر عامل این پتروشیمی خوش آوازه سرعت گرفته و حالا مدیر عاملی برخاسته از بدنه این شرکت، به دنبال معماری نوین ایفای مسئولیت اجتماعی و ارتباطات با جامعه محلی و ذینفعان، با استفاده حداکثری از دانش، تخصص و ارتباطات نیروهای بومی است.
انتصاب آزاده تابعین، ابراهیم فروزانفر، جابر محمدی، علی اسماعیلی و احمد ارجمندی بهعنوان اعضای «کمیته تحول ارتباطات ذینفعان» پتروشیمی پارس از این باب مهم است که در بندبند حکم انتصاب، تلاش برای توسعه ارتباطات و معماری اقداماتی تحولآفرین بهویژه در ارتباط با جامعه محلی دیده میشود، از تشکلهای غیر مردمی، محیط زیست و جامعه محلی گرفته تا توانمند سازی کسب وکارهای محلی، خیریهها و رسانهها.
میرحاجی در این حکم، با تأکید بر اینکه «شناسایی ذینفعان و مدیریت انتظارات آنها از طریق ارتباط مؤثر با ذینفعان شرکت اعم از کارکنان واحدهای سازمانی، جامعه مشتریان محیط زیست و سایر حوزههای مسئولیتهای اجتماعی حاکمیتی فراهم میشود»، چهار ویژگی «سرعت»، «انعطافپذیری»، «عمق ارتباط» و «درک سازمانی» را لازمه ارتباط مدنظر خود شامل تبادل اطلاعات، ایدهها، نظرات، اطلاعات کسبوکار و ارتباطات شفاهی به عنوان مکمل ارتباط با ذینفعان «فرایند راهبرد سازمان» دانسته است.
مدیرعامل پتروشیمی پارس، در ادامه ۱۱ مأموریت را برای این کارگروه تحولآفرین تعیین کرده است؛ «عملیاتی نمودن کانال ارتباطی مبتنی بر قدمزدن در پارس و جامعه» و «شنیدن و دیدن پارس، کارکنان و جامعه»، تهیه طرح جامع «مدیریت ارتباطات مؤثر با کارکنان شرکت»، توسعه تعمیق مدیریت ذینفعان اعم از کارکنان، محیطزیست، جامعه محلی،NGO ها، تهیه طرح «ارتقای سطح ارتباطات مسئولان محلی و نمایندگان جامعه و کارکنان و خانوادهها»، تهیه طرح «ارتباطات برای توانمندسازی کسبوکارهای محلی و توسعه بومیسازی محلی»، تهیه طرح «ارتباطات برای پوشش رسانه و تعاملات اصحاب رسانههای محلی»، تهیه طرح جامع «پارسی مسئولیتپذیر و پاسخگو» بر اساس نظامنامه مسئولیت اجتماعی شرکت پتروشیمی پارس، تهیه و تدوین طرح «ارتباطات مؤثر با مردم منطقه با رویکرد حس منفعت مشترک»، ارتقای تعاملات و ارتباطات سازمانهای خیریه برای حمایتها، مساعدت به کارکنان و جوامع محلی، نظرسنجی میدانی و تهیه گزارشهای مستمر تحلیلی ارتباطات کارکنان و جامعه و سازمانهای مردمنهاد و تهیه و اجرای «طرح کارکنان ذینفع».
به نظر میرسد با این اقدامات زیربنایی برای تهیه نقشه راه تحولی، در آینده نزدیک باید منتظر تصویری جدید و متفاوت از پتروشیمی پارس در جامعه باشیم، تصویری مبتنی بر عملکرد آگاهانه که میتواند علاوه بر الگوسازی در صنعت پتروشیمی، نقش مهمی در تسریع روند روبه جلوی این پتروشیمی برای تولید و سودآوری باشد.