ضرورت بهسازی جاده های شهرستان عسلویه
- شناسه خبر: 5179
- تاریخ و زمان ارسال: 15 بهمن 1402 ساعت 22:43
- بازدید : 317
- نویسنده: عسلویه آنلاین
به گزارش عسلویه آنلاین:شهرستان عسلویه با جغرافیای فضایی بسیار منظم ، چیدمان سکونت گاه ها بصورت خطی و نزدیک به هم، ظرفیت توسعه سریع و پیشرفتی قابل دسترس در کوتاه مدت دارد.
اگر دو خط موازی روی نقشه عسلویه بکشیم ، از روستای بندو تا شهر نخل تقی با یک خط مستقیم معروف با بالا ، ۱۵ روستا و شهر را به هم وصل می کند.
خط دوم معروف به خط ساحلی از راس نایبند تا روستای خره ۸ روستا را با کمترین انحراف وصل می کند.
این توزیع جغرافیایی برای برنامه ریزی احداث جاده ، خط لوله آب ، گاز و خطوط برق و تلفن ایده آل و کمترین هزینه را دارد.
اما با سرآمدن برنامه های توسعه ملی ، استانی و شهرستانی و علیرغم حضور صنایع عظیم گاز و پتروشیمی ، همچنان در بخش های زیر بنایی شاهد دور بودن شهرستان عسلویه از استاندارد های لازم است.
جاده خط ساحلی از نایبند تا خره با وجود سواحل زیبا و بکر شاهد ورود صدها هزار گردشگر از سراسر کشور می باشد اما آسفالت فرسوده، چاله های بسیار و سطح مواج آین جاده ،نفرین و ناسزای رانندگان را نصیب می کند.
جاده چریف که عسلویه را به نایبند وصل می کند ، جاده خور نایبند که چاه مبارک را به منطقه نایبند وصل می کند جمعا کیلومتر هستند که نیاز به بهسازی و دو بانده شدن دارند.
جاده پرترافیک خط بندو تا نخل تقی نیز با عبور ماشین های سنگین در طی سالهای احداث و توسعه پروژه پارس جنوبی نیاز به بهسازی و روکش آسفالت استاندارد دارند.
علاوه بر اعتبارات ملی و استانی ، اعتبارات شورای راهبردی و عوارضی که شرکت های حمل و نقل در شهرستان عسلویه می پردازند می تواند مشکل اعتبارات استاندارد سازی جاده ها را تامین کند.
پدافند عامل و جاده های داخلی بین شرکتها را در یادداشتی دیگر به تفصیل و جزئیات خواهیم نوشت.