آمادگی سازمان منطقه ویژه پارس برای همکاری با ایرلاین های جدید/کمک های سازمان منطقه ویژه پارس به حوزه های درمان، ورزش و فرهنگ

به گزارش عسلویه آنلاین؛ سخاوت اسدی با بیان این که در گذشته مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با هماهنگی هیات مدیره تصمیماتی می گرفته و اجرا می کرد، اظهار داشت: در حال حاضر برای اختصاص یک میلیارد اعتبار باید از چندین مرجع در تهران مجوز بگیریم.

 

وی در نشست با خبرنگاران استان بوشهر با بیان این که تقریبا برای همه مدارس نیمه کاره اعتبار پیش بینی و مصوب کردیم، ابراز داشت: از محل اعتبارات شرکت ملی نفت طی تفاهمی که با نوسازی مدارس استان بوشهر داشته ایم، قرار بود آن ها پیمانکار را مشخص کرده تا بر اساس صورت وضعیت به آن ها پول پرداخت شود.

 

وی با اشاره به نیمه کاره بودن مدرسه فاطمه زهرا(س)، افزود: سال ۱۴۰۱ برای مدارس ابن سینا و محدثه نیز اعتبار گذاشتیم اما هنوز این پروژه ها عملیاتی نشده اند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس ابراز داشت: نمی خواهیم عملکرد دیگران را زیرسئوال ببریم اما متاسفانه فرآیندهای اجرایی در کشور ما طی سنوات گذشته طولانی شده است.

 

اسدی با بیان این که برای راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای ۱۰۰ درصد آمادگی داریم، گفت: مسئولیت راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای برعهده ما نیست اما آمادگی کامل خود را برای کمک به ایجاد آن اعلام می کنیم.

 

وی با بیان این که جوانان جویای کار عسلویه می بایست مهارت های فنی و حرفه ای را بیاموزند، افزود: کسانی که مهارت های فنی و حرفه ای را می آموزند یا جذب صنعت می شوند یا در بازار آزاد می توانند فعالیت کنند.

 

اسدی درمورد فعالیت های فرهنگی با بیان این که در کنار سایر نهادهای مسئول هستیم، گفت: در رزمایش میلیونی اربعین از کل استان بوشهر حمایت کرده و در تهیه اتوبوس های مورد نیاز با همه شهرستان های استان همکاری کردیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین از کمک به مواکب کل شهرستان های استان با اولویت مواکب چهار شهرستان جنوبی خبر داد.

 

اسدی با بیان این که سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان در حوزه ورزش برای کمک به ورزش چهار شهرستان جنوبی استان اعتبار گذاشتیم، ابراز داشت: متاسفانه هنوز یک سوم از این اعتبارات هم جذب نشده است.

 

وی به جلسه اخیرِ شورای راهبردی اشاره کرد و افزود: در این جلسه که با حضور آقای موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس چهار شهرستان جنوبی تخصیص یافت.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس اعتبار آموزش و پرورش استان در سال گذشته برای خرید تجهیزات برای چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر را ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

 

وی همچنین از درخواستِ آموزش و پرورش استان بوشهر برای تجهیز اردوگاه این استان در شهرستان کازرون خبر داد و گفت: با این کار فضای بسیار مناسبی برای دانش آموزان استان بوشهر در زمان فراغت و برگزاری اردوها ایجاد خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس درخصوص برگزاری کلاس های کنکور نیز گفت: سال گذشته اعتبارات خوبی برای کلاس های کنکور، نخبه پروری و برگزاری کلاس های تقویتی معلمین پایه های مدارس تخصیص یافته است.

 

 

وی با اشاره به ارتقاء دو پله ایِ رتبه کنکور استان بوشهر گفت: بر اساس گزارش مدیرکل آموزش و پرورش استان دلیل ارتقاء جایگاه استان بوشهر در کنکور، برگزاری کلاس های تقویتی و نخبه پروری بوده که نفت هزینه های آن را تامین و آموزش و پرورش اجرا کرده است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس درمورد تامین آب شرب شهرستان عسلویه نیز گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد آب شرب عسلویه و نخل تقی توسط این سازمان تامین می شود.

 

اسدی با بیان این که ظرفیت تولید آب شرب بیشتر را داریم، ابراز داشت: دستگاهی که باید آب را تحویل گرفته و در شبکه نگهداری کند، شرکت آب و فاضلاب است که ما بارها اعلام کردیم این شرکت می بایست ظرفیت سازی کند تا ما منابع را تامین کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون در حال تامین چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع نفت و یک هزار میلیارد تومان هم از منابع شورای راهبردی مربوط به مصوبه سفر دوم آیت الله شهید رییسی به استان بوشهر هستیم.

 

وی یکی از مصوبات این سفر را احداث بیمارستان عسلویه عنوان کرد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به حوزه های ورزش و درمان گفت: اعتبارات ویژه ای در شورای راهبردی برای حوزه درمان شهرستان عسلویه مصوب کردیم.

 

وی با بیان این که نباید در بیمارستان عسلویه مشکلی وجود داشته باشد، ابراز داشت: بخش دیالیز بیمارستان نبی اکرم(ص) دچار مشکلاتی بود که قرار شد کمبودها جبران شوند.

 

اسدی درمورد فرودگاه خلیج فارس عسلویه نیز گفت: در حوزه فرودگاه مشکلات زیادی داریم زیرا امروز نگهداری یک فرودگاه با این حجم از پروازها هزینه های بسیاری دارد.

 

وی با بیان این که درآمدی از فرودگاه نداریم، از افزایش پروازها استقبال کرد و افزود: برای ایجاد پروازهای جدید توسط ایرلاین ها امادگی کامل داریم.

 

اسدی ابراز داشت: اگر ایرلاین ها پروازهای جدید در فرودگاه خلیج فازس ایجاد کنند ما از لحاظ زیرساختی آمادگی کامل داریم.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس درخصوص بندر پارس به عنوان تنها مرکز صادرات مواد نفتی و پتروشیمی های کشور گفت: به دنبال توسعه بندر به لحاظ تجاری و کانتینری هستیم و به همین دلیل پیشنهاد کاهش سود بازرگانی را برای دولت ارسال کردیم که امیدواریم با آن موافقت شود.

 

وی با بیان‌ این که برخی خدمات در بندر پارس قابل انجام است، ابراز امیدواری کرد با توسعه آن بتوان خدمات بیشتری ارائه کرد.

 

اسدی با تاکید بر لزوم احداث گذر خروجی برای شهر عسلویه از تلاش برای ایجاد آن در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که گفته بود احداث جاده عسلویه از میدان شهید سلیمانی به سمت فرودگاه به کندی پیش می رود، ابراز داشت: متاسفانه علی رغم این که سه سال است نفت هزینه این پروژه را تامین کرده اما همچنان تعطیل است.

 

وی با بیان این که قرار بود این پروژه توسط راه و شهرسازی اجرا شود، اظهار داشت: با جلساتی که برگزار کردیم مقرر شد خودمان این گذر مهم را احداث کنیم./ پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *